Email marketing i biznis

Među brojnim načinima na koje se predstavlja marketing na internetu, vodeće mesto zauzima e-mail marketing. E-mail marketing termin je u čestoj svakodnevnoj upotrebi, a da li znate šta on u stvari podrazumeva? Ova vrsta marketinga obogaćuje poslovne komunikacije i pomaže da ciljate specifična tržišta. Email marketing je u svetu poznat I klijenti su prijateljski nastrojeni . Email marketing počinje kada kompanija odluči da šalje mejlove komercijalne prirode svojim klijentima kreirajući na taj način lojalnost klijenata I poverenje prema kompaniji I brendu.

Napravi listu svojih klijenata
Prvo što svaka kompanija treba da uradi jeste da napravi listu sa mejlovima svojih klijenata. Nije bitno da li je lista od 100 ili 10000 mejlova bitno je da se dosadašnji klijenti kompanije nađu na listi. Mala kompanija će sigurno imati malu email listu koja će se vremenom proširiti. Dok sastavljate listu sa email-ovima imajte u vidu da takođe uključite I sve inostrane klijente iako su I hiljadama kilometara daleko od Vas. Važno je održavati dobru komunikaciju sa klijentima. Takođe slanje mejlova njima mora biti na odgovarajućem jeziku, zato obratite pažnju.
Kako prikupiti mejlove za email marketing?
Najbolji način da prikupite mejlove jeste da na samom web sajtu postoji formular gde korisnici sami ostavljaju e-mail. Ukoliko je već nemate na sajtu, trebalo bi je što pre dodati. Postavljanje ove email forme je veoma bitno za email marketing I može imati veoma dobar uticaj na kompaniju I buduće email kampanje.
Šaljite kvalitetne mejlove
Svaka kompanija može preduzeti jednostavne I lake korake kako bi unapredila popularnost svojih email kampanja I proširila email liste. Potrebno je dosta vremena I truda da bi se kreirao kvalitetan I efektan e-mail marketing. Slanjem lose dizajniranih mejlova svojim klijentima može loše uticati na reputaciju kompanije. Slanje mejlova, utiče i na promovisanje brenda I biznisa ali takođe pokušaj i da ponudiš dosta korisnih informacija za samog klijenta. Dobro izbalansiran email pokazaće mnogo bolje rezultate nego email u kojem se samo nude određeni proizvodi ili usluge tvoje kompanije.
Dizajn I priprema email-a
Menadžment komapanije treba da isplanira strukturu i sadržaj svakog mejla veoma pažljivo. Sam izgled treba da bude pregledan i jasno čitljiv i bitne informacije mora da prvo privlače pažnju. Takođe možeš koristiti slike gde god je potrebno. Izgled mejla predstaviće brend tvoje kompanije, imaj to na umu. Tako da ne zaboravi da uključiš logo i kontakt informacije na svim mejlovima koje šalješ.
Ispratite performanse poslatog email-a.
U cilju merenja uspeha ili neuspeha poslovanja neke kompanije, e-mail marketing kampanje su od veoma velikog značaja. Postoji mnogo načina na koje možeš pratiti i analizirati email kampanju. Krajnji uspeh je svakako broj upita koji ste primili ili broj porudžbina napravljenih na sajtu do kojih su direktno doveli poslati email newsletter-i. Slanje mejlova preko većine aplikacija pruža odličan uvid u to koliko email-ova je isporučeno, koliko je otvoreno pa čak i kolliko puta je kliknuto na koje linkove u sadržaju email-a. Baš zbog toga, email marketing je jedan od najefektivnijih načina reklamiranja za mnoge biznise.